BENOÎT BRÉVILLE
Çeviri: Gül ILBAY
İsrail, Amerikan kamuoyunun gözünden düştü. (4. sayfadaki makaleyi okuyun) Bu tehlikenin farkında olan Başbakan Benyamin Netanyahu, gönülleri ve beyinleri yeniden kazanmak için “sekizinci cepheyi”, yani “gerçekler savaşını” açtığını duyurdu. (1) Tel Aviv bu alanı hiçbir zaman göz ardı etmemişti ancak çabaları daha çok geleneksel medyada odaklanmıştı. Ancak Netanyahu, 26 Eylül günü New York’ta Amerikalı etkileyicilerle yaptığı toplantıda, “Silahlar zamanla değişiyor. (…) Bugün en önemli şey sosyal medya” dedi.
Sansüre çok yabancı olmasalar da Instagram, TikTok, X, Facebook veya YouTube gibi platformlarda, resmi söylemi aşan binlerce mesaj ve video dolaştı: Bağımsız gazetecilerin çalışmaları, Filistinlilerin tanıklıkları, parçalanmış ceset görüntüleri… Başka kaynaklardan bilgi edinen vatandaşlar, “İsrail’in kendini savunma hakkı” adına her şeyin mübah olduğu fikrini zor yutuyor.
Tel Aviv kontrolü yeniden ele almaya karar verdi. Clock Tower X adlı şirket, Amerikan sosyal ağlarını “Z kuşağına uygun” içeriklerle doldurmakla görevlendirdi. Bu ajans ayrıca ChatGPT veya Grok’un yanıtlarını yönlendirmek için sayısız internet sayfası oluşturacak. Yayın başına yedi bin dolara kadar ücret alan etkileyiciler de bu operasyonu tamamlıyor.
Özel İçerik
Bu içerik sadece gazeteye abone olan okuyucular içindir.Yazının devamını okumak için gazetemize abone olmak ister misiniz?
