• Abonelik
  • Künye
  • Gizlilik İlkeleri
  • Yayın İlkeleri
  • Kullanım Koşulları
  • Çerez Politikası
  • Reklam
  • İletişim
Pazar, Mayıs 18, 2025
Le Monde diplomatique Türkçe
Advertisement
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • LMd
  • Yazarlar
  • Konuk Yazarlar
  • Politika
  • Gündem
  • Dünya
  • Finans
  • Kültür-Sanat
  • Anasayfa
  • LMd
  • Yazarlar
  • Konuk Yazarlar
  • Politika
  • Gündem
  • Dünya
  • Finans
  • Kültür-Sanat
No Result
View All Result
Le Monde diplomatique Türkçe
No Result
View All Result
Anasayfa LMd

Yunanistan’da bir demir yolu cinayeti

Yunanistan’da 28 Şubat günü iki trenin çarpışması sonucu ölen 57 kişinin özelleştirme kurbanı olduğu sonucu ön plana çıkıyor. Özelleştirme nedeniyle kamu hizmetlerinde meydana gelen bozulmaya dikkat çekilirken Atina ve Brüksel tarafından ayrı ayrı yürütülen soruşturmalardan çıkacak sonuç da pek umut vermiyor.

19 Mayıs 2023
in Dünya
Yunanistan’da bir demir yolu cinayeti

ÉLISA PERRIGUEUR / Gazeteci

Bir şafak vakti… Vadiye yayılan metal parçaları için için yanıyor. Yunan televizyonları, Atina ile Selanik’i birleştiren demir yolundaki kalıntıların etrafında çalışan kurtarma görevlilerinin görüntülerini tekrar tekrar yayınlıyor. Önceki gece saat 23.00’ten sonra, Teselya bölgesinin en büyük kenti Larissa’ya bağlı Tembi’de, 352 yolcu taşıyan bir yolcu treni, bir yük trenine çarptı. İki tren, tam 12 dakika boyunca farkına varmadan aynı hattın ters yönlerinden birbirlerine doğru ilerledi ve sonunda da kafa kafaya çarpıştı. Kazada, büyük bölümü hafta sonu tatilinden dönen öğrenciler olmak üzere 57 kişi yaşamını yitirdi, 85 kişi de yaralandı. 28 Şubat 2023 tarihli bu felaket, Yunanistan tarihinin en ölümcül tren faciası olarak tarihe geçti.

Larissa Tren İstasyonu Şefi, bir makas hatası yapıldığını kabul etse devam eden soruşturmada sorumluların tespit edilmesi için birkaç daha beklemek gerekecek. Yüklendiği işi tek başına yürüten istasyon şefi, eskiden Eğitim Bakanlığı’nda çalışan bir memurmuş ve yeni işine başlamadan önce sadece üç aylık teorik bir eğitim almış. Bir çok Yunana göre bu trajedinin nedeni, kazadan sonra başbakan Kiriakos Miçotakis’in ifade ettiği gibi “insan hatası” değil, bütün bir sistem. Kazanın ardından istifa eden Ulaştırma Bakanı, Yunanistan’ın demir yolu ağının “21. yüzyıla uygun olmadığını” itiraf etti. 21 Mayıs’ta yapılacak olan genel seçimler yaklaşırken, Miçotakis’in lideri olduğu, liberal – muhafazakâr Yeni Demokrasi Partisi’nin gücünün zayıfladığı görülüyor.

Özel İçerik

Bu içerik sadece gazeteye abone olan okuyucular içindir.
Yazının devamını okumak için gazetemize abone olmak ister misiniz?
Hemen Abone Ol
Tags: DEMİR YOLUFACİAKazaLe Monde diplomatique Türkçe 19 Mayıs 2023TEMBİTrenYunanistan
Anka Haber Ajansı Anka Haber Ajansı Anka Haber Ajansı

Hakkında

Le Monde diplomatique Türkçe

Aylık olarak yayınlanır.

Kategoriler

  • LMd
  • Yazarlar
  • Konuk Yazarlar
  • Politika
  • Gündem
  • Dünya
  • Finans
  • Kültür-Sanat

Bağlantılar

  • LMd Dijital Abonelik
  • LMd Abonelik
  • Reklam
  • Arşiv
  • Dünyada LMd
  • Abonelik
  • Künye
  • Gizlilik İlkeleri
  • Yayın İlkeleri
  • Kullanım Koşulları
  • Çerez Politikası
  • Reklam
  • İletişim

© 2023 Le Monde Diplomatique Türkçe - Tüm hakları saklıdır.

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • LMd
  • Yazarlar
  • Konuk Yazarlar
  • Politika
  • Gündem
  • Dünya
  • Finans
  • Kültür-Sanat
  • ————
  • Abonelik
  • Künye
  • Gizlilik İlkeleri
  • Yayın İlkeleri
  • Kullanım Koşulları
  • Çerez Politikası
  • Reklam
  • İletişim

© 2023 Le Monde Diplomatique Türkçe - Tüm hakları saklıdır.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Bu internet sitesi çerezleri kullanır. Bu internet sitesini kullanmaya devam ederek çerezlerin kullanılmasına izin vermiş olursunuz. Çerez Politikası sayfamızı görüntüleyin.
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?