ÉLISA PERRIGUEUR / Gazeteci
Bir şafak vakti… Vadiye yayılan metal parçaları için için yanıyor. Yunan televizyonları, Atina ile Selanik’i birleştiren demir yolundaki kalıntıların etrafında çalışan kurtarma görevlilerinin görüntülerini tekrar tekrar yayınlıyor. Önceki gece saat 23.00’ten sonra, Teselya bölgesinin en büyük kenti Larissa’ya bağlı Tembi’de, 352 yolcu taşıyan bir yolcu treni, bir yük trenine çarptı. İki tren, tam 12 dakika boyunca farkına varmadan aynı hattın ters yönlerinden birbirlerine doğru ilerledi ve sonunda da kafa kafaya çarpıştı. Kazada, büyük bölümü hafta sonu tatilinden dönen öğrenciler olmak üzere 57 kişi yaşamını yitirdi, 85 kişi de yaralandı. 28 Şubat 2023 tarihli bu felaket, Yunanistan tarihinin en ölümcül tren faciası olarak tarihe geçti.
Larissa Tren İstasyonu Şefi, bir makas hatası yapıldığını kabul etse devam eden soruşturmada sorumluların tespit edilmesi için birkaç daha beklemek gerekecek. Yüklendiği işi tek başına yürüten istasyon şefi, eskiden Eğitim Bakanlığı’nda çalışan bir memurmuş ve yeni işine başlamadan önce sadece üç aylık teorik bir eğitim almış. Bir çok Yunana göre bu trajedinin nedeni, kazadan sonra başbakan Kiriakos Miçotakis’in ifade ettiği gibi “insan hatası” değil, bütün bir sistem. Kazanın ardından istifa eden Ulaştırma Bakanı, Yunanistan’ın demir yolu ağının “21. yüzyıla uygun olmadığını” itiraf etti. 21 Mayıs’ta yapılacak olan genel seçimler yaklaşırken, Miçotakis’in lideri olduğu, liberal – muhafazakâr Yeni Demokrasi Partisi’nin gücünün zayıfladığı görülüyor.
Özel İçerik
Bu içerik sadece gazeteye abone olan okuyucular içindir.Yazının devamını okumak için gazetemize abone olmak ister misiniz?