• Abonelik
  • Künye
  • Gizlilik İlkeleri
  • Yayın İlkeleri
  • Kullanım Koşulları
  • Çerez Politikası
  • Reklam
  • İletişim
Cuma, Mayıs 23, 2025
Le Monde diplomatique Türkçe
Advertisement
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • LMd
  • Yazarlar
  • Konuk Yazarlar
  • Politika
  • Gündem
  • Dünya
  • Finans
  • Kültür-Sanat
  • Anasayfa
  • LMd
  • Yazarlar
  • Konuk Yazarlar
  • Politika
  • Gündem
  • Dünya
  • Finans
  • Kültür-Sanat
No Result
View All Result
Le Monde diplomatique Türkçe
No Result
View All Result
Anasayfa LMd

Demir yolları büyük kentleri nasıl kurtarır?

Fransa’da büyükşehirler sürekli genişlerken şehir merkezleri ile çevresi arasındaki bağlantı giderek zayıflıyor. Almanya ve Avrupa’nın pek çok ülkesinde olduğu gibi bu bölgeleri birbirine bağlamanın etkili bir yolu olan ekspres trenler Fransa’da çok yavaş genişliyor. Bu durumun en büyük nedeni ise ekolojik acil durum çağrılarına karşın soruna duyarsız kalan kamu yetkililerinin tutumu.

29 Ekim 2024
in Finans, LMd
Demir yolları büyük kentleri nasıl kurtarır?

VINCENT DOUMAYROU

 “La Fracture Ferroviaire – Demiryolu Çatlağı” adlı kitabın
yazarı. L’Atelier, Ivry-sur-Seine, 2007

ÇEVİRİ: Gül LBAY

Lille Flandres İstasyonu’nda hafta içi bir akşam. Yapılan anonslar, yolculara bagajlarını etiketlemeleri gerektiğini anımsatıyor ama ortalıkta hiç yolcu yok. Çünkü tarihi salon saat 21.00’de kapanıyor. Kalacak tren sayısı çok az ve istasyon uykuya dalmış gibi görünüyor. Villeneuve d’Ascq’e gidecek son TER (Bölgesel Ekspres Taşımacılık) treni saat 22.08’de… Roubaix ve Tourcoing treni 22.09’da, Armentières treni 22.13’te; akşamın son TER’i olan Seclin treni ise 10.27’de hareket edecek. (1) Büyükşehir bölgesindeki demir yolu hatları, her birinde yaklaşın 30 bin kişinin yaşadığı Lomme ve Lambersart kasabalarından geçiyor ama ikisinde de durmuyor. Her birinin yaklaşık nüfusu 20 bin olan Croix, Wasquehal ve La Madeleine kasabaları ise çok sınırlı bir hizmet alıyor. Fransa’nın en büyük yerleşim merkezlerinden biri olan bölge, demir yolu hizmetine son derece uygun olmasına karşın vatandaşların ulaşımının yalnızca yüzde 0.04’ü TER tarafından sağlanıyor. (2)

Aynı saatlerde Almanya’nın kuzeyindeki Bremen Merkez İstasyonu adeta bir arı kovanı gibi. Oldenburg’a giden uzun mesafe treninin kalkışa hazır olduğu duyuruluyor. Hamburg ve Hannover hatları gece yarısından sonra bile çalışıyor. Bölgesel Ekspres Ağı’ndaki (RER) trenler hiç durmuyor. (3) 570 bin nüfusu ile çok daha küçük bir kent olan Bremen ile Lille arasındaki bu fark çok çarpıcı. Bu fark, Fransa’da başkentin dışında RER bulunmamasından kaynaklanıyor, oysa yaklaşık 15 Alman kentinde ulaşım RER (S-Bahn) ile sağlanıyor. Aslen Île-de-France bölgesine özgü olan RER kavramı, sık ve düzenli sefer yapan, son durağı bir merkez istasyon olmayan, yani şehri uçtan uca kat eden, kent içi toplu taşıma araçlarıyla ortak bir ücretlendirme sistemi olan ve metropol bölgelerine hizmet veren bir demir yolu ulaşım sistemi olarak tanımlanabilir. (4)

Hamburg’taki bölgesel tren yılda 250 milyon yolcu taşıyor

Özel İçerik

Bu içerik sadece gazeteye abone olan okuyucular içindir.
Yazının devamını okumak için gazetemize abone olmak ister misiniz?
Hemen Abone Ol
Tags: ALMANYADEMİR YOLUDeutsche BahnFRANSALe Monde diplomatique Türkçe Kasım 2024RERSNCFTERTren
Anka Haber Ajansı Anka Haber Ajansı Anka Haber Ajansı

Hakkında

Le Monde diplomatique Türkçe

Aylık olarak yayınlanır.

Kategoriler

  • LMd
  • Yazarlar
  • Konuk Yazarlar
  • Politika
  • Gündem
  • Dünya
  • Finans
  • Kültür-Sanat

Bağlantılar

  • LMd Dijital Abonelik
  • LMd Abonelik
  • Reklam
  • Arşiv
  • Dünyada LMd
  • Abonelik
  • Künye
  • Gizlilik İlkeleri
  • Yayın İlkeleri
  • Kullanım Koşulları
  • Çerez Politikası
  • Reklam
  • İletişim

© 2023 Le Monde Diplomatique Türkçe - Tüm hakları saklıdır.

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • LMd
  • Yazarlar
  • Konuk Yazarlar
  • Politika
  • Gündem
  • Dünya
  • Finans
  • Kültür-Sanat
  • ————
  • Abonelik
  • Künye
  • Gizlilik İlkeleri
  • Yayın İlkeleri
  • Kullanım Koşulları
  • Çerez Politikası
  • Reklam
  • İletişim

© 2023 Le Monde Diplomatique Türkçe - Tüm hakları saklıdır.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Bu internet sitesi çerezleri kullanır. Bu internet sitesini kullanmaya devam ederek çerezlerin kullanılmasına izin vermiş olursunuz. Çerez Politikası sayfamızı görüntüleyin.
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?